Ο Πειραιάς μέσα απ'τον Αθλητισμό
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
A. Γενικά στοιχεία
Τίτλος Εργασίας: Ο Πειραιάς μέσα από τον Αθλητισμό
Κατηγορία συμμετοχής: Αθλητισμός
Διασύνδεση με τη συμμετοχή μας: http://gym-peir-ionid.att.sch.gr/diagonismos2011/athletika
Τίτλος τμήματος/τάξης/ομάδας: 1ο Τμήμα της Γ’ τάξης του Πειραματικού Γυμνασίου της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά
Εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν: Η καθηγήτρια, κα Χαρά Μπαλτά
Πόσοι μαθητές συμμετέχουν στην εργασία αυτή: 7
Οι ηλικίες μας : 14-15 ετών
Ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας με το συντονιστή της εργασίας: c.balta@sch.gr
B. Περιγραφή της περιοχής μας
Η πόλη μας, ο Πειραιάς, είναι το μεγαλύτερο και σημαντικότερο λιμάνι της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης και είναι τμήμα του λεκανοπεδίου της Αθήνας. Κατοικείται κυρίως από επιστήμονες, εργαζόμενους, βιοτέχνες, μισθωτούς, υπαλλήλους κά. Ο πληθυσμός του παλιά ήταν γύρω στο 1.000.000, αλλά την περίοδο του 1950 ξεπέρασε τους 4.000.000 κατοίκους, εξαιτίας της εσωτερικής μετανάστευσης. Δεκάδες άνεργοι άνθρωποι, αυτή την περίοδο, από διάφορες περιοχές της Ελλάδας (Ήπειρο, Πελοπόννησο, Θράκη, Θεσσαλία, Μακεδονία, Στερεά Ελλάδα) εγκατέλειψαν τα σπίτια τους και τους συγγενείς τους και μετανάστευσαν στην Αθήνα και τον Πειραιά, για να βρουν δουλειά έτσι ώστε να βγάλουν τα προς το ζην και να ζήσουν σε καλύτερες συνθήκες ζωής. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι έφεραν μαζί τους και διάφορες πολιτιστικές απόψεις και τα δικά τους ήθη και έθιμα. Όλες αυτές οι νέες ιδέες συνταίριασαν με τις παλαιές και σιγά σιγά δημιουργήθηκε η περιοχή μας, όπως ακριβώς είναι σήμερα.
Γ. Περίληψη της εργασίας μας
Ο Πειραιάς ζωντανεύει μέσα από τον αθλητισμό του, τον οποίο λατρεύουν πολλές φορές σα θρησκεία οι κάτοικοί του. Δεν χάνουν αφορμή να υποστηρίξουν την αγαπημένη τους ομάδα και να πανηγυρίσουν για αυτήν μέχρι τελικής πτώσεως. Ο αθλητισμός, ενώνει τους Πειραιώτες και το αθλητικό πνεύμα τους διακρίνει. Αυτό άλλωστε, αποδεικνύεται και μέσα από τις αθλητικές εγκαταστάσεις που υπάρχουν στον Πειραιά (γήπεδα), τις ομάδες που πριν από χρόνια έχουν ιδρυθεί και κάθε χρόνο υποστηρίζονται όλο και περισσότερο μα και τα αθλητικά γεγονότα που συνεχώς λαμβάνουν χώρα βρίσκοντας πάντοτε τη θερμή ανταπόκριση. Ίσως η απλότητα του λαού τον έκανε να συνδεθεί τόσο στενά με κάτι τόσο λιτό και ψυχικά και πνευματικά υγιές: τον αθλητισμό. Μία περιήγηση στον Πειραιά από αυτή τη σκοπιά σίγουρα θα είναι ενδιαφέρουσα ψυχαγωγική μα και ευχάριστη. Μια πλευρά του Πειραιά που ίσως κάποιοι να μη γνωρίζουν ακόμη…
Στην εργασία αυτή συμμετέχουν μαθητές και μαθήτριες της γ’ γυμνασίου οι οποίοι εργάστηκαν ομαδικά, και ανέπτυξαν οι ίδιοι με τη χρήση ψηφιακών συσκευών (ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής, σαρωτή, κλπ) υλικό για την ιστοσελίδα τους.
Χρησιμοποίησαν ειδικά σχεδιαστικά προγράμματα για την επεξεργασία εικόνας. Επίσης το δωρεάν λογισμικό NVU, για την επεξεργασία του κώδικα HTML, και το Microsoft Office: Για την επεξεργασία κειμένου και κώδικα CSS.
Η ψηφιοποίηση του υλικού και η ανάπτυξη της ιστοσελίδας έγινε στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου μας εκτός σχολικού ωραρίου καθώς επίσης και από το σπίτι, υπήρξε δε μέριμνα για την τήρηση της νομοθεσίας αναφορικά με την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων του ψηφιακού και άλλου υλικού, καθώς και των προσωπικών δεδομένων των μαθητών.
Επίσης, αρκετό υλικό αντλήθηκε με τη συνεισφορά του Συνδέσμου Αποφοίτων της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά.
Δ. Προβλήματα στην πορεία της εργασίας μας
Στην υλοποίηση της εργασίας μας τα βασικότερα προβλήματα ήταν:
α) το ότι έπρεπε να προλάβουμε τις προθεσμίες υποβολής της εργασίας μας όπως ορίστηκαν από τους οργανωτές του διαγωνισμού,
β) ο μεταξύ μας συντονισμός και ο διαμοιρασμός των εργασιών που έπρεπε να αναλάβει κάθε διαγωνιζόμενος και
γ) η σωστή διευθέτηση του χρόνου μας, δεδομένου ότι την περίοδο Μαΐου-Ιουνίου διεξάγονται και οι Απολυτήριες εξετάσεις του Γυμνασίου
Για να επιλύσουμε τα παραπάνω προβλήματα εργαστήκαμε πολύ και στον περιορισμένο ελεύθερο χρόνο μας ζητήσαμε την υποστήριξη φίλων, γονέων και καθηγητών.
Ε. Κύρια περιγραφή της εργασίας μας – βασικά στοιχεία της
Πώς οι δραστηριότητές μας και η έρευνά μας με αυτήν την εργασία για το διαδικτυακό εκπαιδευτικό διαγωνισμό «Μοιραστείτε & κερδίστε» συμπλήρωσαν τη διδασκαλία διδακτικών ενοτήτων των επιμέρους μαθημάτων του αναλυτικού προγράμματος;
Ομαδική συνεργασία:
Τα παιδιά εργάστηκαν και σε ομάδες και σε ατομική βάση. Το μεγάλο ενδιαφέρον για τη χρήση αυτού του εκπαιδευτικού μέσου (Η/Υ και διαδίκτυο) βοήθησε στην εργασία με ομάδες. Η τάξη μας έχει συνηθίσει εδώ και καιρό σε εργασία με ομάδες (συμμετοχή σε περιβαλλοντικά προγράμματα) κι αυτό συντέλεσε στο να κερδηθεί πολύτιμος χρόνος προσαρμογής στην ομάδα.
Τι καινούργιο μάθαμε – ποιες νέες ιδέες σκεφτήκαμε.
Στην περίπτωση της εργασίας μας καινούργιες γνώσεις αποκτήσαμε όλοι. Κατ’ αρχάς διαπιστώσαμε τη χρησιμότητα του Η/Υ και του Internet για την αναζήτηση και εντοπισμό των απαραίτητων για την εργασία πληροφοριών καθώς και των σχετικών εργαλείων λογισμικού.
Έπειτα, μέσα από τη δημιουργία της ιστοσελίδας μάθαμε τη χρησιμότητα των on-line υπηρεσιών κατασκευής ιστοσελίδων και ενημερωθήκαμε για την αξιόλογη ιστορία της πόλης μας καθώς και των σωματείων και αθλητών του Πειραιά (πολλές από τις πτυχές της μας ήταν άγνωστες).
Ενθουσιαστήκαμε όταν μάθαμε ότι στα τέλη της δεκαετίας του ’30, δημιουργήθηκε η ομάδα μπάσκετ του Ολυμπιακού με παίκτες από την «Ιωνίδιο» Σχολή!! (Δείτε το σχετικό σύνδεσμο "Η ιστορία ενός Θρύλου" και οι "Αθλητές του Πειραιά" στην αρχική σελίδα)
Γενικότερα, μέσα από την αναζήτηση πληροφοριών για την κατασκευή της ιστοσελίδας, αποκτήσαμε εμπειρίες και γνώσεις που θα μας χρησιμεύσουν στην καθημερινή μας ζωή.